Friday, February 20, 2009

apa yang penting...KERJASAMA..

YEE..SETELAH ROOMATE AKU BALIK..

beliau tiba2 berperangai pelik..
kemaskan segala ruang di tepi tingkap dan seluruhnya..
lalu aku bertanya..
"m**ek ko ok x nie?"
"ko nak wat pe ni?"
lalu beliau menjawab dengan nada yang penuh wawasan..
"aku nak pasang langsir ni.."
sambil menunjukkan langsir yang sudah diterima sebulan yang lalu..
lalu aku melihat balik langsir yang akan ditukar..
ya...
aku harus bekerjasama dengan roomate aku nie..
"ok2..jom aku tolong ko!"
kata aku dengan nada yang bersemangat!!
lalu kami pun tukar kan langsir tersebut bersama2..
setelah tukar tiba2 kami melihat ada yang tak kene pada langsir malek..
kami pun melihat contoh pada BHAIYA dan tanya apa yang terjadi pada langsir kami..
mungkin panjang sangat kata malek..
aku pun memanjat dan melihat langsir malek tadi..
rupa2nya...
MALEK TELAH MEMASUKKAN SATU SAHAJA BATANG BESI KE DALAM LUBANG LANGSIR DAN MEMBIARKAN 4 BATANG LAGI..
aku dan bhaiya mengeluh...
alahai...
takpe2..
belajar dari sekarang malek!!
kata kami sebagai pendorong dan pembakar semangat kepada beliau!!
dan akhirnya!!
langsir kami siap!!

pengajaran dan nilai murni pada pagi ni..:
1.tolong-menolong
2.kerjasama
3.belajar daripada kesilapan
4.usaha tangga kejayaan

p/s_malek masih lagi bekerja mengemaskan bilik dan aku masih risau akan perubahan pada dirinya sambil menyiapkan blog nie..heh

8 comments:

Syafik said...

Oi! Pasang langsir kat bilik pun nak cerita ke? Haha. Betul la kau ni farouk. :D

Walud said...

ui, langsir mne dpat? aku pnye langsir dh xmcam langsir dah, lubang merata2 disana sini bertalu2 ada.. aku nk gak langsir baru.. haha

lidahaku said...

hahaha
kate blogger
p/s-untuk syafik..jangan lupa market kan aku sket dikalangan bloggers lain ea..
p/s-aku da letak nama ko!!

lidahaku said...

untuk walud...
encik walud..
sila pergi ke penyelia asrama untuk dapatkan langsir baru(sebenarnya 2nd hand pnya..hahaha)

nadia burn said...

mcm nak beraye plak ko ek.. tukar2 lgsir.hahaha

Nurul Hidayah Isnin said...

langsir beli kt JAKEL ke huh??????????????????????

lidahaku said...

beraya?
hahaha
mana ada..
da sebulan lepas dapat ar..
ni bru pasang...
JAKEL??
penyelia asrama ada ar!!

susu dan biskut... said...

Oh..
Padanla mok ada kecoh kat aku dia ada mengemas bilik. Memang agak mengerikan la bila bayangkan dia mengemas. Hahaha!

Eh, langsir tu kau buat ropol2 tak? Hehe..

p.s: Amboi, promote bhaiya nampak? Dia dah femes la dey!